Kundens behov styr appens innehåll

Pushnotiser som påminner om soptömning, aktuella öppettider på återvinningscentralen och koll på energianvändningen. Med Evados nya kundapp får Faluborna all information från Falu Energi & Vatten direkt i sin egen ficka.

 

Falu Energi & Vatten är en självklar del i Falubornas vardag och hittills har kunderna i hög grad sökt information via FEV:s hemsida. Det har de gjort via mobilen. Nu blir det enklare att navigera i informationsflödet.

I appen kan kunden lätt hitta all den information hen behöver. Det går också att kontakta kundtjänst och göra felanmälningar och beställningar via appen, säger Kristin Forsberg, kommunikationschef.

Den nya kundappen har under en längre period utvecklats i nära samarbete med Evado.

Evado samarbetar med CGI, som levererar vårt affärssystem. Därför var valet enkelt. Det har varit en utmanande resa som vi gjort i nära dialog tillsammans. Nu blir det spännande att se hur appen tas emot av Faluborna, säger Kristin Forsberg.

Underlättar vardagen

Syftet med appen är att förenkla vardagen för Faluborna och FEV ser fram emot respons från användarna.

– Vi fyller appen med värde för våra kunder och den kommer hela tiden att utvecklas, beroende på vilka tjänster som efterfrågas. Målet är att så många kunder som möjligt laddar ner appen och känner att den har ett värde.

Kristin Forsberg säger att kundappen har oanade möjligheter. I framtiden kanske kunden kan stänga av sin huvudkran och styra larmet via den. Det är kundens behov som styr utvecklingen!

– Det ska vara enkelt att vara kund hos oss och vi vill ha en stark relation till Faluborna. Med appen underlättar vi vardagen och gör det lättare att leva ett hållbart liv.