Appen - en styrka på den lokala marknaden

C4 Energi har uppgraderat sin kundkommunikation med Evados nya appversion.

Den är en konkurrensfördel på en lokal marknad där vi möter nationella konkurrenter. Vad har vi som andra aktörer inte har? Appen! Vi fyller den med lokala värden för Kristianstadsborna, säger Lars Britse, marknadschef.

Digitaliseringen går i en rasande fart och C4 Energi behöver följa med. Därför var det självklart för bolaget att uppgradera sin kundapp.

Den nya versionen ger oss ännu bättre möjligheter att fylla den med funktioner som ger våra kunder ett mervärde. Den är en viktig varumärkesdrivare för C4 Energi och den kommer framöver att kunna följa alla nyttigheter som vi erbjuder, säger Lars Britse och konstaterar att digitala kunder är lojala kunder. Appen stärker den relationen.

Genom appen kan kunderna kommunicera med bolaget när de har tid.

Lokala värden

– Idag finns helt webbaserade elhandelsaktörer. Vi jobbar på en lokal marknad där vi möter dessa nationella aktörer. Vår styrka och konkurrensfördel är att vi kan erbjuda en app som är skräddarsydd för våra lokala förhållanden. Vi fyller den med nytta specifikt för Kristianstadsborna. De kan exempelvis se vilka badtemperaturerna är på de lokala badstränderna och de kan se sin egen elförbrukning.

Med nya elmätare i hushållen kan kunden följa både spotpriser och den egna elförbrukningen.

Via appen kan vi utbilda våra kunder och lära dem att förstå elräkningen och hur beteenden i hemmet kan påverka förbrukningen

Ständig utveckling

-"Vi är nöjda med samarbetet och har ett stort förtroende för Evado, och appen som utvecklas i nära dialog med oss."

Lars Britse ser många möjligheter i en nära framtid och att det är avgörande att utveckla appen och hålla den intressant över tid, något som Evado jobbar med kontinuerligt.

Hittills har C4 5270 nedladdningar av appen, där de populäraste funktionerna är ”Mina sidor” och lokala badtemperaturer.