Infrastruktur och telecom

Morgondagens plattform klarar att kommunicera med e-post, chat, telefoni, konferens med dokumentdelning, video och sociala media. Vi har en bred och djup kompetens att leda projekt och agera konsultstöd i telefonisystem, hänvisningssystem, röstsystem, IP telefoni, LAN och WAN.

Unified Communication

UC är framtidens kommunikationsverktyg för att kommunicera med flera mediakanaler som telefoni, chat, e-post, video, webbmöten. Vi kan hjälpa er att kommunicera med alla kanaler i en företagsmiljö – vi kan navigera i ”djungeln” oavsett om det gäller IBM Lotus Sametime, Microsoft LYNC eller proprietära UC lösningar.

 

UC-300x202

 

Contact Center

De senaste 10-15 åren har norden som marknad mognat i frågan kring en effektiv organisation för hantering av ärenden och försäljning via en kundtjänstfunktion (Contact Center). Företagen har senaste åren sett fördelarna med att traditionella telefonisten blir en del av en större kundtjänst. På detta vis får ledningen en effektivare organisation, bättre mätning och uppföljning av försäljning, ärendehanteringen och kundernas synpunkter som är viktiga frågor för ledningen. Evado har en gedigen erfarenhet i branschen och de IT-stöd som finns på marknaden för Contact Center.

Bredband och Provisioneringssystem

Hur ska man få lönsamhet i ett stadsnät eller hur ska man få en kostnadseffektiv kommunikation i företaget? Med många olika fysiska bärare behöver man bena ut hur nätet ska byggas. I stadsnätet är tjänster möjlighet till intäkter: man behöver identifiera hur de ska prissättas och paketeras. Provisioneringssystem som kan automatisera tjänsteprocessen är kostnadseffektiva lösningar på kundadministrationen. Vi hjälper er med upphandlingsprocessen och projektleder dina förändringsprojekt.