Effektivitet och kontroll

Förenkla vardagen både för arbetsledaren och för medarbetaren på fältet. Få ordning på uppdragen och snabba upp betalningsflödet. Med Evado Arbetsorder - arbetsorderhantering för fältpersonal spar du både tid och pengar.

Kan företaget bli effektivare?

Kan företaget bli effektivare?

Evado Arbetsorder är ett mobilt verktyg som gör företaget effektivare. Systemet är skalbart med moduler för olika funktionsområden och ger arbetsledaren en möjlighet att via sin dator hantera arbetsordrar, fördela resurser och sprida information till gruppen eller enskild fältpersonal.

Systemet kan kopplas ihop med både verksamhetssystemet och kalendern och ger på så sätt även slutkunden information och möjlighet att följa arbetet. Glöm krångliga menyer, det är bara att dra tummen till höger eller vänster så kommer du till nästa bild. Eller ring till din kollega eller kund genom en enkelt klick.  Kartfunktionen visar exakt vart nästa arbete skall utföras och det är enkelt att klarrapportera ett uppdrag för att sedan välja nästa arbetsorder i listan.

Ett exempel på hur det kan gå till

Ett exempel på hur det kan gå till

  1. Hyresgästen (eller kommuninvånaren, elbolagskunden) ringer in en felanmälan.
  2. Kundtjänst tar emot anmälan, ex ett stopp i avloppet, en trasig lyktstolpe eller ett elavbrott.
  3. Arbetsledaren hos bostadsbolaget (eller kommunen, elbolaget) tar emot ärendet genom systemet.
  4. Arbetsledaren lägger upp en ny arbetsorder, tilldelar den till en tekniker som kan lösa problemet. Ett sms skickas till kunden för att meddela att jobbet är påbörjat, och självklart även när jobbet är klart.
  5. Utföraren kan vara inom eller utom den egna organisationen.

Integrering i Evado Arbetsorder:

  • SMS-tjänst
  • Företagets egna affärssystem som genererar arbetsorder
  • Externa system för arbetsorderhatering, underhåll eller liknande (ex. BFUS, IDUS, LIME mm)
  • Kalendersystemet integreras med Exchange servern och den personliga planeringen i Outlook
Hur det ser ut

Hur det ser ut

Evado arbetsorder har två gränssnitt, ett via webben och ett via en app som du kan ha i din smartphone eller surfplatta. Arbetsordrar administreras och fördelas enkelt via ett webbgränssnitt, och kan således skötas vart som helst bara det finns en internetuppkoppling.

Det är enkelt att lägga till nya användare och tilldela rättigheter. Fältarbetaren loggar sedan in i appen och kan direkt se sina arbetsordrar och välja vilken uppgift som ska göras först. Teknikern kan själv ändra uppgifter, gå igenom checklistor samt klarrapportera. När uppgifterna sparats skickas de till de affärssystemet, men det är även fullt möjligt att köra detta som ett ”standalone” system.

Fördelar med Evado Arbetsorder

Fördelar med Evado Arbetsorder

  • Ingen pappershantering och inga post-it lappar…
  • Kontroll – vad är gjort och inte?
  • Bättre arbetsflöde
  • Inget ramlar mellan stolarna
  • Möjlighet till uppföljning, mätning, rapporter och statistik.
  • Bättre för kunden – ordning och reda.
  • Mindre resor – mindre ställtid
  • All information och utrustning med sig i fält
  • Möjlighet till fler uppgifter om personalen har tid över

Referenser

Här är ett helt gäng som fått en enklare vardag.

evado-arbetsorder-cmyk

Mer information, kontakta

Rickard Hellgren
CEO
+46920-407202 or +4670-672 69 00